Powered By Blogger

Saturday 22 February 2014

ISU BADAN BERANGIN


Badan berangin?? Apa tu badan berangin???

Nak makan nangka,takut berangin..makan tembikai pn berangin..tak boleh makan benda sejuk. Perut kosong lama sikit senang masuk angin..iklim sejuk pn masuk angin jugak,Aishhh...susahlah macam ni tak boleh nak buat apa kalau badan masuk angin. Sakit sana sini..pedih ulu hati, perut memulas tapi angin tak juga keluar. Nak diet pun susah bila badan asyik masuk angin. Al maklumlah bila perut kosong senang masuk angin.haha..ni semua pengalaman sendiri. Sebab saya mempunyai masalah angin.

Alkisah nak diceritakan orang yang badan senang masuk angin ni memang susah nak diet. Jadi saya salah seorang yang sentiasa melanggar diet. Mesti kena makan benda yang berat. Apa lagi, badan pun naik macam di pump,pump bila umur mencecah 30-an ni.Adoii...dan saya seorang yang fobia kalau naik timbangan jer tengok angka makin lama makin naik.hehe...memang sakit mata memandang. Tiap2 hari fikir, baju lama xboleh pakai..ketat sana sini.Rasa membazir plak kalau tak dapat pakai.

Maka bermulanya misi untuk menurunkan berat badan.

Sekarang saya tengah faith untuk menurunkan berat badan. Saya ambil set slim, antaranya omega guard 3 biji sehari, alfafa 10 biji sehari. Mula-mula makan supplement ni, diet tetap macam biasa. ( makan benda berat)..3 minggu selepas tu baru saya buat diet yang seimbang.

Nak tau camane diet saya??

Sehari saya hanya makan 2 sudu nasi dengan cara mengambil lauk terlebih dahulu untuk di isi dalam pinggang kemudian baru ambil nasi 2 sudu dan lebihkan sayur-sayuran.Breakfast wajib. Biasa akan minum air n roti 2 keping.Pastikan roti dan buah-buahan sentiasa ada dirumah. Kalau terasa lapar akan makan roti dan buah. 2 keping roti dah cukup pun.Hilang rasa lapar. Sup,...hmm.. hari2 menu sup.bihun sup, mee sup kue teaw sup..he...muka dah macam sup.

Elakkan...

Makanan manis..
Berlemak
Bergoreng
Fastfood
Kurangkan makan daging, ayam bahagian dada kerana situ banyak lemak..

Ada perubahan ke takde perubahan?? Setelah 2 minggu dah nampak perubahan. Antaranya bahagian perut,tak perlu pakai korset pun perut dah landai.hehe...tapi saya dah biasa pakai korset tak selesa plak kalau tak pakai.Sisi lengan mengecil.Boleh pakai semula seluar lama.cuke...cuke...

Alhamdulillah...saya amalkan makan alfafa dan omega saya boleh berdiet dengan baik.Setakat 2 minggu ni tak pernah lagi tak makan nasi saya jadi sakit sanasini. kalau dulu,sehari tak jumpa nasi huhu....mula menyucuk2 badan ni.Pernah 3 hari tak makan nasi saya still ok dan boleh kerja macam biasa. Lepas ni diet plus senaman basikal plak.


ANDA NAK DIET TANPA SAKIT? HUBUNGI SAYA .014-8326383
Set Slim Budget




 


No comments:

Post a Comment