Powered By Blogger

Wednesday 18 December 2013

VITAMIN C

KHASIAT VITAMIN C

Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat. 

* vitamin c sesuai diamalkan oleh pesakit darah tinggi bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat kerana vitamin c bertindak menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. 

* vitamin c sesuai kepada perokok kerana berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah.

*Tanda kekurangan vitamin c dalam badan seperti mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi. kekurangan vitamin c di dalam badan boleh mengakibatkan tisu badan mudah terkoyak.

BEZA VITAMIN C SHAKLEE DARIPADA PRODUK LAIN

vitamin c shaklee
  • Kandungan Vitamin C yang tinggi.
  • Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
  • Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah *
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



HUBUNGI : AZIEAH DI TALIAN 014-8326383
FB :vitamin.com


No comments:

Post a Comment